رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت شکلات

اختصاصی از رزفایل دانلود پاورپوینت شکلات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت شکلات


دانلود پاورپوینت شکلات

شکلات یکی از پر مصرف ترین مواد خوراکی جهان است. کافی است در نظر آوریم که اروپایی ها بطور متوسط سالانه 9 کیلو شکلات می خورند و این رقم در سال به بیش از 2 میلیون تن در سال می رسد.یک پوند شکلات ( معادل 59/453 گرم) در حدود 2515 کیلو کالری انرژی را تامین می کند. ترکیب متوسط شکلات به این قرار است: پروتئین 8/4 درصد , چربی 5/32 درصد , کربوهیدرات 5/59 درصد و تئوبرومین 25/1 درصد.شکلات یک ماده مغذی است و به دلیل طعم لذت بخش آن در سایر فرآورده های مختلف و به اشکال مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

تاریخچه شکلات

دانشمندان با آنالیز ظروف انسان هایی که 2600 سال قبل زندگی می کردند به این نتیجه رسیدند که انسان ها از آن تاریخ شکلات مصرف مینمودند. البته از نوع مایع شکلات. برای اولین بار در سال 600 میلادی قبیله سرخپوستان مایا در سرزمین های یاکاتان واقع در آمریکای جنوبی کشت کاکائو را آغاز کردند. همچنین پس از کشف امریکای مرکزی توسط اروپاییان, کشت و زرع درختان کاکائو در مکزیک توسط آزتک ها و در پرو توسط اینکاها شروع شد. رفته رفته دانه های کاکائو که بسیار قیمتی بود و به عنوان پول در داد و ستد ها مورد استفاده قرار میگرفتند برای تهیه یک نوع نوشیدنی موسوم به شکلات نیز به کار برده شدند. دانه های پودر شده که توسط سنگ های آسیاب خرد شده بودند را یا به حالت خمیری شکل در اورده و در کیک پزی استفاده می کردند یا با آب سرد مخلوط کرده و به عنوان نوشیدنی می نوشیدند. اغلب به این نوشیدنی مقداری وانیل , ادویه یا عسل می افزودند و بعد آن را به شدت تکان میدادند تا کف کند.

کریستف کلمب جزء اولین کسانی بود که مقداری دانه کاکائو را به همراه خود به عنوان سوغاتی به اروپا برد. اما در سال 1520 کمی بعد از فتح مکزیک توسط اسپانیا  دن کورتس (Don cortez) نوشیدنی شکلات را به مردم اسپانیا معرفی کرد و در آنجا بود که برای کمتر کردن طعم تلخ و غلظت شکلات به آن شکر اضافه شد. با این حال شکلات در بسیاری از نقاط اروپا تا سالیان سال ناشناخته ماند تا اینکه سرانجام در سال 1606 میلادی به ایتالیا و در سال 1657 میلادی به فرانسه راه یافت اما به دلیل قیمت بسیار گرانش تنها نوشیدنی مخصوص اشراف بود. در قرن 18 گیاهشناس بزرگ سوئد لینیوس به درخت آن نام درخت غذای خدایان لقب داد.یکی از مشکلات نوشیدنی شکلاتی چاق کنندگی بسش از حد آن به دلیل درصد بالای کره کاکائو در ترکیبات شکلات بود. البته هلندی ها موفق شدند این مشکل را در نوشیدنی های کاکائویی با حذف بخشی از چربی برطرف کنند.در سال 1765 با تاسیس کارخانه شکلات سازی در ایالت ماساچوست امریکا تکنولوژی استفاده از کاکائو با شکلی تازه به قاره نو برده شد.

تعریف شکلات:

شکلات در واقع نوعی سیتم کلوئیدی است که در آن فاز مایع را کره کاکائو و فاز پراکنده را ذرات پودر کاکائو و شکر تشکیل می دهند.شکلات ها در دمای اتاق به حالت جامد می باشند ولی به محض قرار گرفتن در دهان ذوب می گردند. دلیل این خاصیت وجود نوعی چربی در ترکیب شکلات است که کره کاکائو نامیده می شود. کره کاکائو در دماهای زیر 25 درجه جامد است و به هنگام تهیه شکلات با کاکائو و شکر ترکیب می شود. نقطه ذوب این چربی تقریبا برابر با دمای بدن است و به همین دلیل هنگامی که با سایر اجزای تشکیل دهنده شکلات مخلوط می شود باعث می گردد که تر کیب جدید به محض قرار گرفتن در درجه حرارت دهان تبدیل به یک مایع نرم و مطلوب و البته مطبوع می شود. علاوه بر این شکلات دارای طعم بسیار دلچسب و شیرینی است که اکثر مردم ان را می پسندند.
 
شکلات ساده:
 
شکلات ساده حاوی مقادیر متغیر کاکائو و شکر و کره کاکائو و لسیتین و طعم وانیل است.حداقل مواد خشک کاکائو در شکلات ساده باید 30 درصد باشد و حداقل 12 درصد آن نیز باید مواد جامد خشک بدون چربی باشد.
شکلات تیره(تلخ):
این شکلات دارای رنگ قهوه ای تیره و طعم غنی بوده و از ترکیب انواع پودر کاکائو که در دمای بالا بو داده شده, کره کاکائو و شکر تهیه می شود.
شکلات شیری:
شکلات شیری حاوی تمام مواد متشکله شکلات ساده به اضافه پودر شیر کامل یا پودر شیر چربی گرفته و چربی کره است.
شکلات سفید:
این شکلات ظاهر سفید رنگ داشته و حاوی هیچ ماده رنگی نبوده و از کره استخراج شده از کاکائو, ساکارز و شیر یا پودر آن تهیه شده و حاوی حداقل 20 درصد کره کاکائو و حداقل 14 درصد مواد جامد شیر می باشد که از آن هم حداقل 3.5 درصد چربی شیر بوده و حداکثر حاوی 55 درصد ساکارز می باشد.
مخلوط کردن مواداولیه در خمیرگیر (mixing):

در ابتدا مواد اولیه را با میزان های معین بر روی باسکول به دقت توزین نموده و قبل از مخلوط کردن مواد با یکدیگر , موادی مثل شکر و شیرخشکی که دارای کریستال های درشت هستند را در آسیاب تا اندازه 30 میکرون ریز می نمایند و در مورد روغن ها که اغلب از کره کاکائو و در مواردی از جانشین های آن مثل روغن های هیدروژنه نباتی و یا روغن مایع و جانشین های دیگر کره کاکائو مثل روغن پالم و روغن نارگیل استفاده می شود, باید گفت که در دستگاهی به نام دستگاه ذوب روغن که از صفحات بسیار داغ تشکیل شده روغن ها بر روی آن قرار گرفته و با حرارت صفحات داغ ذوب می شوند.

شامل 67 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت شکلات
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد